הכנה להנקה- יש דבר כזה!

הכנה להנקה
הכנה להנקה

מזל טוב! אם את קוראת שורות אלו את וודאי בהיריון וההכנות בשיאן.
עכשיו, אחרי שאת מעודכנת בכל הבדיקות האפשריות, הכנת רשימות ציוד ואפילו תוכנית לידה, הגיע הזמן להתפנות לחשוב על ההנקה.

ההנקה היא פעולה טבעית, שמתרחשת מאז ומעולם בקרב כל היונקים. כשרואים אמהות אחרות מניקות זה נראה מובן מאליו, אך עוזר מאוד להתכונן לקראת ההנקה, גם מבחינה נפשית וגם מבחינת הטכניקה.

חלב האם נוצר באופן טבעי בגוף עוד במהלך ההיריון. אז מה חשוב בעצם לדעת?
חשוב קודם כל להבין שהימים הראשונים אחרי הלידה מאוד עמוסים רגשית. הגוף מוצף בהורמונים, ההתרגשות והאדרנלין בשיאם, כולם אוהבים לייעץ ולתרום מניסיונם, וזה לא פשוט ולעתים גם מציף רגשית. לכן כדאי לעשות סדר מבעוד מועד.

הימים הראשונים לאחר הלידה

בהנחה שהלידה עברה באופן תקין, אני ממליצה לבקש לשהות עם התינוק בחדר הלידה כמה שיותר זמן. הניחי אותו עליך "skin to skin" ותני לו להתחבר לפטמה. עם מעט עזרה (ולפעמים בלי) התינוק ינק ממש סמוך ללידה.

אם את מעוניינת להניק הנקה מלאה, ההמלצה היא לשהות בביות מלא ככל הניתן. כשהתינוק יהיה צמוד אליך תזהי כשהוא מבקש לינוק, ותוכלי לחברו לשד בכל עת שיבקש.
כאשר התינוק נמצא בתינוקייה יותר קשה לבסס הנקה מלאה. גם אם את מבקשת שיקראו לך ברגע שיהיה רעב, זה לוקח מעט זמן ועד שתגיעי אליו הוא כבר יבכה ויתקשה להתחבר לשד. חשוב שחוויית ההנקה תהיה חיובית עבור שניכם מהתחלה, ללא בכי ו"מאבקים" מיותרים.

קשיים אפשריים בהנקה

ישנם כמה קשיים בהם את עשויה להיתקל בתקופה הראשונה של ההנקה. חשוב להכיר אותם כדי לדעת כיצד לנהוג בכל אחד מהם:

  • חיבור לא נכון של התינוק לפטמות.
    לא כל התינוקות מצליחים לינוק נכון, מה שעשוי לגרום לכאב, לפצעים ולשאיבה מועטה של חלב.
  • גודש בשד.
    בשל השינויים התכופים בתדירות הדרישה לינוק והגברת יצור החלב, נשים רבות סובלות מגודש בשד. התחושה היא של מלאות שיוצרת כאב בשד. הגודש עשוי בחלק מהמקרים להתפתח לדלקת. התנהלות נכונה תאפשר למנוע זאת.
  • סדיקת הפטמות.
    ההנקות התכופות גורמות לעתים ליובש וסדיקה של הפטמות. בנוסף שימוש לא נכון במשחות יכול להוביל לפטריה על השד. זה בהחלט לא נעים, אבל בהחלט בר טיפול. והדרכה נכונה תעזור למנוע זאת.

איך מתכוננים להנקה?

אני נוהגת לקיים מפגש ראשון עוד במהלך ההיריון.
בפגישה אני מסבירה לך את כל מה שחשוב לדעת על הנקה. אנו לומדות על ניהול נכון של ההנקה, עקרונות להנקה נכונה ותנוחות הנקה אפשריות, אני עונה על כל השאלות ומנפצת מיתוסים. ההכנה מסייעת לצלוח את הימים הראשונים, עוזרת לחיבור נכון של התינוק לשד, מה שתורם לייצור החלב ולהנקה מיטבית.

אני פה לרשותך בטלפון: 053-5432102 וגם בקומונת ההנקה שלי בוואטסאפ, שם תוכלי להתייעץ ולחלוק עם אמהות מניקות טריות נוספות.

אהבת את הפוסט?
מוזמנת לשתף עם אמהות נוספות

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

קומונת ההנקה – מיכל זכאי

הקומונה שלי זו קבוצת וואטסאפ שיש בה נשים מניקות שהרגע ילדו ויש גם מניקות ותיקות.
מטרת הקומונה היא לתת לך מניקה יקרה מענה מתי שתצטרכי. גם באמצע הלילה כשקשה להישאר ערה בהנקה, מוזמנת תמיד לבדוק מי ערה איתך.
אם יש שאלות מקצועיות, גם אם כבר שאלת את יועצת ההנקה בבית החולים, תקבלי מענה ממני.

יכול להיות שיעניין אותך גם:

ייעוץ הנקה - מיכל זכאי

הרבה יותר מייעוץ הנקה

אם עוד לא הכרת אותי, אז נעים מאוד 😊 אני מיכל זכאי, מדריכת הנקה, בוגרת מכללת דיאדה. בעלת ניסיון של שנה ו-8 חודשים בהנקת בני

אחות גדולה, אמא קטנה

איך מכינים את הילדים לאח חדש במשפחה?

הצטרפותו של אח חדש למשפחה מלאת אותנו בהתרגשות וציפייה, אך לעתים גם בחשש משינוי המרקם המשפחתי שלנו. אנו כמבוגרים יכולים להתכונן לשינוי הצפוי, אך מה

סגירת תפריט