אווץ'- נשיכות בהנקה

נשיכות בהנקה
נשיכות בהנקה

הבייבי שלך גדל! הוא מגלה את העולם, חוקר אותו והופך לסקרן ושובב.
אחת הדרכים המרכזיות באמצעותם תינוקות חוקרים את העולם היא בעזרת הפה. הם מכניסים הכל לפה, מלקקים ונושכים – השלב האוראלי. זהו שלב התפתחותי תקין לחלוטין ולרוב אינו מהווה בעיה שלא ניתנת לשליטה. אך מה עושים כשהבייבי השובב כבר מוציא שיניים ומתחיל לנשוך את הפיטמה בהנקה?

כמעט בלתי אפשרי לנשוך את הפיטמה בזמן ההנקה, אך הוא בהחלט עשוי להשתעשע בנשיכות כשמסיים לינוק, בעיקר כשהוא מרגיש שאת לא שמה אליו מספיק לב.

לפני הכל ארגיע אותך ואומר שלרוב, זהו שלב חולף.

 

מדוע תינוקות יונקים נושכים?

יכולות להיות לכך מספר סיבות:

  • מחפשים את תשומת לבך.
    מי מאיתנו לא עסוקה לפעמים בדברים אחרים בזמן ההנקה: מתעסקת בטלפון, מדברת עם מישהו, קוראת? הבייבי מרגיש שאת לא לגמרי איתו ודורש תשומת לב ?
  • בזמן בקיעת השיניים החניכיים רגישות מאוד ויש לתינוקות צורך לנשוך כדי להפחית את הכאב. הפיטמה היא גורם נוח לנשיכה….
  • השלב האוראלי עליו כתבתי למעלה- התינוק חוקר את העולם דרך הפה. חלק מזה זה גם נשיכות.
  • לעתים הנשיכה היא פשוט מתוך שובבות.

איך מונעים מהתינוק לנשוך בזמן הנקה?

שימי לב שלרוב, בתחילת ההנקה, כשהתינוק מאוד רעב, הוא לא נושך. הוא עסוק באוכל.
התחילי לעקוב אחר היניקה שלו. כשתראי שקצב הבליעות פוחת והוא מתחיל לעשות הפסקות, זה סימן שהארוחה קרבה לסיומה וזה הזמן בו הוא יתחיל לשחק ולנשוך.
אם תעקבי אחר הרגע הזה בו הוא מסיים לאכול, תוכלי לנתק אותו מהשד לפני שמגיעה הנשיכה.

מה אני עושה כשהתינוק נושך?

ברגע שהתינוק נושך חשוב מאוד לנתק אותו מיד מהשד ולסיים את ההנקה. כן כן, ממש לסגור את החולצה ולהרים אותו מתנוחת ההנקה. כך את מעבירה לו את המסר שנשיכה לא מקובלת עליך.
למרות שהאינסטינקט הראשוני שלך הוא כעס, חשוב לא לצעוק עליו כדי שהוא לא יחבר בין הרמת הקול הלא נעימה לחוויית ההנקה. מניסיון עבר, נתקלתי בלא מעט תינוקות שעשו ממש שביתת הנקה בעקבות הרמת קול שחוו בזמן ההנקה. את כן יכולה להגיד לו בזמן שאת מנתקת אותו מהשד שאסור לנשוך.

איך הוא יבין שהפסקה מידית של ההנקה לאחר הנשיכה משמעה: אסור לנשוך?
אם תהיי עקבית ותעשי זאת בכל פעם שנושך, רוב הסיכויים שהוא יבין את המסר.

קחי בחשבון שיתכן שהוא יבכה ואפילו יבהל מזה שהפסקת לו פתאום את ההנקה. כמובן שחשוב להרגיע אותו ולאחר כמה דקות להציע לו שוב לינוק.
חשוב לי מאוד שהוא לא יקשר את החוויה הלא נעימה של סגירת החולצה להנקה בכלל. לכן צריך לשמור על איזון בין התקיפות לאווירה נעימה בזמן ההנקה.

טיפים נוספים

  • אם סיבת הנשיכות היא בקיעת השיניים, חשוב לתת לתינוק פתרונות אחרים להרגעת החניכיים, כמו נשכנים שונים או משהו קר- כמו ארטיק חלב אם (אפשר להקפיא חלב אם במוצץ רשת).
  • שבחי אותו כשיונק ללא נשיכות! "כמה נעים לי להניק אותך כשאתה יונק יפה כל כך". למרות שהוא קטן, הוא בהחלט מבין את ה"וייב".

מה עושים אם הפיטמה נפצעה מהנשיכות?
אני פה לרשותך לכל התייעצות. חשוב לטפל בפצע כדי להימנע מהכאב שהוא גורם ולמנוע ממנו להזדהם. חשוב גם אם יש פצע, תמשיכי להניק כדי שלא ייווצר גודש בשד.

נשיכות בהנקה זה דבר נורמלי. אל תבהלי, זה לא קורה תמיד, אך בהחלט עשוי לקרות. לכן חשוב שתהיי עירנית לכל הנאמר למעלה וכך תמנעי את ההפתעה הלא כל כך נעימה הזו ?

אהבת את הפוסט?
מוזמנת לשתף עם אמהות נוספות

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

קומונת ההנקה – מיכל זכאי

הקומונה שלי זו קבוצת וואטסאפ שיש בה נשים מניקות שהרגע ילדו ויש גם מניקות ותיקות.
מטרת הקומונה היא לתת לך מניקה יקרה מענה מתי שתצטרכי. גם באמצע הלילה כשקשה להישאר ערה בהנקה, מוזמנת תמיד לבדוק מי ערה איתך.
אם יש שאלות מקצועיות, גם אם כבר שאלת את יועצת ההנקה בבית החולים, תקבלי מענה ממני.

יכול להיות שיעניין אותך גם:

ייעוץ הנקה - מיכל זכאי

הרבה יותר מייעוץ הנקה

אם עוד לא הכרת אותי, אז נעים מאוד 😊 אני מיכל זכאי, מדריכת הנקה, בוגרת מכללת דיאדה. בעלת ניסיון של שנה ו-8 חודשים בהנקת בני

אחות גדולה, אמא קטנה

איך מכינים את הילדים לאח חדש במשפחה?

הצטרפותו של אח חדש למשפחה מלאת אותנו בהתרגשות וציפייה, אך לעתים גם בחשש משינוי המרקם המשפחתי שלנו. אנו כמבוגרים יכולים להתכונן לשינוי הצפוי, אך מה

סגירת תפריט