גמילה מהנקה ארוכת טווח

חיבוקי פינוקי גם בגיל 4
חיבוקי פינוקי גם בגיל 4

הגיע הרגע? גמילה מהנקה ארוכת טווח

לאורך כל תקופה ההנקה, בעיקר אם הנקת לטווח ארוך, נוצר קשר מיוחד מאוד בינך לבין הבייבי שלך (שעכשיו הוא כבר פעוט 😊). אבל מתישהו חוויית ההנקה צריכה להסתיים….
הגיע הזמן לגמול מהנקה? המאמר הזה הוא בדיוק בשבילך.

מתי גומלים מהנקה?

יכולות להיות סיבות שונות לגמילה מהנקה, ביניהן:

  • חזרתה של האם לעבודה.
  • כאשר האם מרגישה שההנקה כבר מכבידה עליה והיא מעוניינת להפסיק.
  • כאשר לאם יש בעיה רפואית שמצריכה נטילת תרופות אסורות בהנקה.

איך מתחילים גמילה מהנקה?

קודם כל קחי אוויר. זה לא תמיד פשוט, לפעמים הפעוט מתעקש ולא מוותר, אבל ברגע שקיבלת את ההחלטה עמדי מאחוריה – את יודעת מה הכי טוב לך ולילד שלך.

עכשיו, רק אחרי שאת שלמה עם ההחלטה, הסבירי לפעוט למה זה הזמן להפסיק לינוק. מגיל שנה הוא כבר מתחיל להבין את הנאמר לו וחשוב שהוא יהיה מודע לשינוי הצפוי, לא יופתע לחלוטין ובעיקר, לא יחוש דחייה מצדך. תסבירי שאת תמיד פה בשביל לחבק אותו ולנשק אותו (אני קראתי לזה חיבוקי פינוקי – חיבוק בו ברק שם את הראש על הציצי שלי).

אני ממליצה לגמול באמצעות הפחתת כמות ההנקות עד כדי הפסקה מוחלטת. מומלץ לעשות זאת בהדרגה כדי לא ליצור מצב של גודש בשד, וכמובן, כדי שגם היונק יתרגל לכך בהדרגה. לאחר מספר ימים, כשתראי ירידה ביצור החלב, הורידי הנקה נוספת, וכן הלאה.
אם את חשה גודש, סחטי מעט את השד באופן ידני – אל תשאבי כדי למנוע מצב בו הגוף ממשיך לייצר את אותה כמות של חלב.

שיטה נוספת לגמילה היא שיטת הספירה. במהלך ההנקה הסבירי לתינוק שכשתגיעי למספר מסוים הוא יפסיק לינוק. ספרי ועצרי את ההנקה כשתגיעי למספר. לאט לאט תורידי את המספר עד שההנקה תופסק לחלוטין. בשיטה זו הוא ירגיש שיש לו שליטה כלשהי על התהליך ויתכונן לסיומו.

מה לתת לתינוק במקום ההנקה שהורדת? תוכלי לתת לו כוס מים, אוכל או בקבוק (אחרי גיל שנה אין צורך לתת בבקבוק).

כמה מילים על גמילת לילה

לפני תחילת גמילת הלילה למדי את הפעוט שיטות הרדמות עצמאיות. הניקי אותו עד שהוא נרגע, אך עדין ער ואז חבקי אותו, טפחי לו על הגב, תשירי לו ועזרי לו להירדם ללא ההנקה.
לאחר שהוא לומד להירדם בעצמו, התחילי להפחית את הנקות הלילה – גם פה מומלץ לעשות זאת בהדרגה. ההמלצה שלי היא להשאיר את ההנקה לפני השינה ואת הנקת הבוקר הראשונה לסוף הגמילה.

חשוב לזכור שהפסקת הנקת הלילה אינה אסמכתא לשנת לילה רצופה. לפעמים ההתעוררויות המרובות בלילה אינן קשורות לרצון לינוק. כדאי לקחת זאת בחשבון כדי לא להתאכזב.

מה עושים כשפעוט מסרב לקחת בקבוק?

אם חשוב לך שיקח בקבוק כהשלמה להורדת ההנקה, המשיכי להציע לו בקבוק למרות הסירוב. נסי להחליף את סוגי הפטמות או להאכיל אותו מכפית ובמקביל להציע שוב ושוב את הבקבוק.

עקביות היא שם המשחק

חשוב מאוד לשמור על עקביות. אל תתפתי להציע הנקה או לתת לפעוט לינוק בכל פעם שמבקש. מצב כזה יצור אצלו בלבול וחוסר הבנה למצב.
זכרי שפעוטות בוחנים כל הזמן את הגבולות וכדי להציב גבולות ברורים, חשוב מאוד לשמור על עקביות.

איך ניתן לסייע לו בקושי מהפרידה מההנקה?
חבקי אותו, נחמי אותו בכל דרך שנעימה לשניכם, המשיכי להסביר לו במילים ובעיקר תהיי שם עבורו כדי שלא ירגיש תחושת דחייה או נטישה.

אין ספק שסיום ההנקה הוא נקודת ציון משמעותית בחיי הפעוט ובחייך כאמא, אבל זהו שלב בלתי נמנע ואם החלטת שזה הזמן להפסיק, כנראה שזה הדבר הכי נכון עבורכם.
עמדי מאחורי ההחלטה, היי עקבית ובעיקר, זכרי שאמא טובה היא אמא שטוב לה!

אני פה לייעץ, לעזור ולתמוך. מוזמנת ליצור קשר.

אהבת את הפוסט?
מוזמנת לשתף עם אמהות נוספות

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

קומונת ההנקה – מיכל זכאי

הקומונה שלי זו קבוצת וואטסאפ שיש בה נשים מניקות שהרגע ילדו ויש גם מניקות ותיקות.
מטרת הקומונה היא לתת לך מניקה יקרה מענה מתי שתצטרכי. גם באמצע הלילה כשקשה להישאר ערה בהנקה, מוזמנת תמיד לבדוק מי ערה איתך.
אם יש שאלות מקצועיות, גם אם כבר שאלת את יועצת ההנקה בבית החולים, תקבלי מענה ממני.

יכול להיות שיעניין אותך גם:

ייעוץ הנקה - מיכל זכאי

הרבה יותר מייעוץ הנקה

אם עוד לא הכרת אותי, אז נעים מאוד 😊 אני מיכל זכאי, מדריכת הנקה, בוגרת מכללת דיאדה. בעלת ניסיון של שנה ו-8 חודשים בהנקת בני

אחות גדולה, אמא קטנה

איך מכינים את הילדים לאח חדש במשפחה?

הצטרפותו של אח חדש למשפחה מלאת אותנו בהתרגשות וציפייה, אך לעתים גם בחשש משינוי המרקם המשפחתי שלנו. אנו כמבוגרים יכולים להתכונן לשינוי הצפוי, אך מה

סגירת תפריט